Regulamin organizacyjny Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej
Rozdział I.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Regulamin organizacyjny Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej zwany w dalszej treści „Regulaminem” określa:
- zasady funkcjonowania,
- zakres działania,
- strukturę̨ organizacyjną,
- zakres obowiązków kadry kierowniczej,
- zakresy obowiązków pozostałych pracowników,
- zasady podpisywania pism,
- zasady kontroli zarządczej,
- oceny kwalifikacyjne pracowników,
- zasady naboru na wolne stanowiska urzędnicze,
- system zastępstw,
- zasady przekazywania stanowiska pracy w związku z rozwiązaniem stosunku pracy.
§ 2.
Ilekroć́ w Regulaminie jest mowa o:
- MDK – należy przez to rozumieć́ Miejski Dom Kultury w Ostrowi Mazowieckiej z siedzibą przy ul. 3 Maja 50, 07-300 Ostrów Mazowiecka;
- dyrektorze – należy przez to rozumieć́ dyrektora Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej;
- pracowniku – należy przez to rozumieć́ jednoosobową komórkę̨ organizacyjną Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej;
- CUW – Centrum Usług Wspólnych wykonujący zakres obowiązków kadrowych i księgowych Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej, w tym zadania głównego księgowego;
- kinie – Kino Ostrovia prowadzone w ramach działalności Miejskiego Domu Kultury z siedzibą przy ul. 11 Listopada 5 07-300 Ostrów Mazowiecka;
- kulturze – rozumie się przez to literaturę i wszelkiego rodzaju piśmiennictwo, sztukę, w tym: sztuki plastyczne, teatr, muzykę, film, fotografię, modę, a także wszystko co należy do wytworów umysłu, na przykład filozofię;
- UTW – należy przez to rozumieć Uniwersytet Trzeciego Wieku;
- sekcji – należy przez to rozumieć wszystkie zajęcia prowadzone w Miejskim Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej z podziałem na kategorie w zależności od zakresu zajęć: taneczne, plastyczne, teatralne, muzyczne;
- DR – dyrektorze MDK;
- KPI – koordynatorze pracy instruktorów MDK;
- KPK – koordynatorze pracy kina MDK;
- SA – specjalisty ds. Administracyjnych MDK;
- SP – specjalisty ds. Promocji MDK;
- SPS – specjalisty ds. Pozyskiwania środków zewnętrznych;
- IN – instruktorze MDK;
- SK– sekretarce MDK;
- KNO – kinooperatorze MDK;
- KB - kasjerze/bileterze MDK;
- PG – pracowniku gospodarczym MDK;
- KR – kierowcy MDK.
§ 3.
MDK działa w szczególności na podstawie:
- ustawy z dnia 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (tj. Dz.U. z 2017 r., poz. 862)
- ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o kinematografii ( t.j. z 2016 r. poz. 438);
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1870, ze zm.);
- ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień́ publicznych (tj. Dz. U. z 2017 r. poz.
1579 z późn. zm.); - uchwały nr XXV/181/2016 Rady Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 5 października 2016 r. w sprawie organizacji wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej gminnych jednostek organizacyjnych zaliczanych do sektora finansów publicznych oraz miejskich instytucji kultury;
- Statutu Miejskiego Domu Kultury nadanego Uchwałą Nr XL/175/2013 Rady Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 28 lutego 2013 r.;
- niniejszego Regulaminu.
Rozdział II
CELE, ZAŁOŻENIA I ZASADY FUNKCJONOWANIA MDK
§ 4.
Cele MDK:
- Tworzenie nowoczesnego, rozwojowego i przyjaznego dzieciom, młodzieży i dorosłym ośrodka kultury.
- Rozpowszechnianie kultury i edukacja kulturalna.
- Tworzenie dóbr kultury.
- Rozbudzanie i zaspakajanie potrzeb oraz zainteresowań kulturalnych.
- Tworzenie odpowiednich warunków do zajęć ruchowych, edukacyjnych i artystycznych.
- Inicjowanie i promowanie innowacyjnych form uczestnictwa w kulturze.
§ 5.
Zasady funkcjonowania MDK:
- MDK jest samorządową gminną instytucją kultury o charakterze publicznym, posiadającą osobowość prawną, wpisaną do rejestru organizatora i gospodarującą samodzielnie przydzieloną częścią mienia.
- MDK prowadzi samodzielną gospodarkę w ramach posiadanych środków, kierując się efektywnością ich wykorzystania.
- Pracami MDK kieruje dyrektor na zasadzie jednoosobowego kierownictwa.
- Zwierzchnikiem służbowym dyrektora jest Burmistrz Miasta Ostrów Mazowiecka, który nawiązuje i rozwiązuje z nim stosunek pracy.
- MDK jest pracodawcą dla dyrektora i zatrudnionych w nim pracowników w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy.
- Dyrektor reprezentuje MDK na zewnątrz oraz udziela pełnomocnictwa w zakresie określonym zadaniami kierowanego przez siebie MDK na czas swojej nieobecności.
- Dyrektor odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie MDK i ponosi odpowiedzialność za wyniki jego pracy.
§ 7.
MDK działa w oparciu o zasady:
1) praworządności,
2) służebności wobec społeczności lokalnej,
3) przejrzystego i racjonalnego gospodarowania mieniem,
4) jednoosobowego kierownictwa,
5) planowania pracy,
6) kontroli zarządczej,
7) podziału zadań, kompetencji i odpowiedzialności,
8) wzajemnego współdziałania.
§ 8.
- Gospodarowanie mieniem MDK odbywa się̨ w sposób racjonalny, celowy, oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem MDK.
- Pracownicy MDK ponoszą̨ odpowiedzialność́ za powierzone mienie zgodnie z przepisami Kodeksu pracy.
- Działalność́ MDK jest jawna.
- Podstawową formą informowania o działalności MDK jest Biuletyn Informacji Publicznej.
Rozdział III
ZADANIA W ZAKRESIE DZIAŁALNOŚCI KULTURALNEJ MDK
§ 9.
Zadania MDK:
- Organizacja imprez i akcji związanych z promocją kultury.
- Wsparcie i pomoc w promocji lokalnych artystów.
- Prowadzenie zajęć edukacyjnych i ogólnorozwojowych.
- Organizacja wydarzeń mających na celu wsparcie osób społecznie wykluczonych, np. osób niepełnosprawnych.
- Organizacja przedsięwzięć i akcji charytatywnych.
- Organizacja szkoleń, warsztatów, konferencji i spotkań edukacyjnych.
- Realizacja funduszy w ramach zadań zleconych przez Organizatora, inne instytucje oraz w ramach programów funduszy krajowych, unijnych i fundacji wspierających działalność kulturalną, turystyczną, informacyjną i promocyjną.
§ 10.
Miejski Dom Kultury prowadzi działalność gospodarczą przez:
- odpłatne organizowanie spektakli, koncertów, imprez, wystaw, szkoleń, prelekcji, warsztatów, odczytów, seansów filmowych, zajęć ruchowych,
- organizowanie imprez rozrywkowych i turystycznych,
- prowadzenie wynajmu pomieszczeń i sprzętu technicznego będącego w zasobach MDK,
- świadczenie usług filmowych, plastycznych i fonograficznych oraz innych w zakresie kultury i informacji,
- realizowanie imprez zleconych.
§ 11.
- Działania gospodarcze prowadzone są zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Uzyskane przychody z działalności gospodarczej przeznaczone są na cele statutowe.
Rozdział IV.
STRUKTURA ORGANIZACYJNA MDK
§ 12.
- Strukturę organizacyjną MDK określa schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Wykaz etatów określa załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
Rozdział V.
ZAKRES OBOWIĄZKÓW DYREKTORA MDK
§ 13.
- Do podstawowych obowiązków dyrektora MDK należy:
- kierowanie, organizowanie i koordynowanie pracy MDK,
- sprawowanie bieżącego nadzoru nad wykonywaniem zadań́ MDK,
- sprawowanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w zakresie powierzonych obowiązków,
- wydawanie zarządzeń i upoważnień regulujących pracę w MDK,
- dokonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników MDK, w tym dokonywanie okresowych ocen kwalifikacyjnych podległych pracowników,
- gospodarowanie przyznanymi środkami budżetowymi i mieniem zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami określonymi przez Radę Miasta Ostrów Mazowiecka i Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka,
- kontrola przestrzegania dyscypliny pracy,
- nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników regulaminów obowiązujących w MDK, przepisów ppoż.̇., nadzór nad ochroną informacji niejawnych,
- nadzór nad opracowywaniem planu finansowego i merytorycznego MDK,
- współpraca z instytucjami, firmami i organizacjami w zakresie wymaganym do prawidłowej realizacji zadań́ MDK,
- realizacja zadań́ wynikających z uchwał Rady Miasta Ostrów Mazowiecka oraz zarządzeń́ i decyzji Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka,
- wykonywanie innych zadań́ zastrzeżonych dla kompetencji dyrektora przepisami ustaw, uchwałami Rady Miasta Ostrów Mazowiecka, na podstawie upoważnień Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka.
- W przypadku nieobecności dyrektora lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków zastępuje go Koordynator Pracy Instruktorów lub inny upoważniony pracownik.
- Dyrektor MDK jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników MDK.
Rozdział VI.
ZAKRES DZIAŁANIA STANOWISK PRACY W MDK
§ 14.
Do podstawowych obowiązków każdego pracownika należy:
- podejmowanie działań́ i prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań́ statutowych MDK w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji powierzonych obowiązków,
- wykonywanie pracy sumiennie i starannie, przestrzeganie dyscypliny pracy oraz stosowanie się̨ do poleceń́ Dyrektora MDK,
- realizowanie zadań́ zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- dbanie o należyte zabezpieczenie, przechowywanie i wykorzystanie mienia MDK,
- realizowanie zadań́ zgodnie z przydzielonym pracownikowi zakresem czynności,
- w przypadku rozwiązania stosunku pracy przekazanie stanowiska pracy następuje
w sposób określony w rozdziale XIII Regulaminu, - prowadzenie postępowań w sprawach o udzielanie zamówień́ na dostawy, usługi i roboty budowlane o wartości nieprzekraczającej równowartości 30.000 euro zgodnie z procedurą wewnętrzną̨ obowiązującą̨ w MDK.
§ 15.
- Wszyscy pracownicy MDK są̨ zobowiązani do wzajemnego współdziałania w zakresie wymiany informacji oraz bieżących konsultacji.
- Dla realizacji zadań́ wykraczających poza zakres merytoryczny stanowiska pracy dyrektor może powoływać́ w drodze zarządzenia zespoły zadaniowe lub komisje o charakterze stałym lub doraźnym.
§ 16.
Do zakresu obowiązków Koordynatora Instruktorów MDK należy:
- koordynacja harmonogramów pracy i zastępstw instruktorów i pracowników,
- zestawianie harmonogramu pracy sekcji i organizowanych imprez do wspólnego kalendarza,
- współpraca z KPK podczas tworzenia harmonogramu imprez,
- koordynacja pracy zespołów celowych MDK podczas imprez organizowanych lub współorganizowanych przez MDK,
- optymalizacji użytkowania sal należących do MDK,
- współpraca z zakładami pracy, przedszkolami, szkołami i organizacjami społecznymi w zakresie podejmowania wspólnych działań na rzecz promocji kultury i promocji oferty kulturalnej MDK,
- przygotowanie planu pracy i rocznego kalendarza w ramach planu finansowego,
- sporządzanie sprawozdania z działalności merytorycznej za rok zgodnie z przyjętym kalendarzem,
- sporządzanie sprawozdania do GUS,
- dbanie o wizerunek MDK, działających sekcji, kina, pracowników i klubów działających przy MDK.
§ 17.
Do zakresu obowiązków Koordynatora Kina należy:
- koordynacja harmonogramów pracy, zastępstw i jakości pracy pracowników Kina Ostrovia,
- przygotowywanie propozycji repertuaru kina z miesięcznym wyprzedzeniem,
- koordynacja zamówień filmów,
- kontakt i współpraca z dystrybutorami filmów i reklam,
- współpraca z KPI podczas tworzenia harmonogramu imprez w zestawieniu z repertuarem,
- koordynacja i udział w planowaniu działań promocyjnych kina i ich realizacji offline i współpraca z KPI w promocji online,
- koordynacja pracy zespołów celowych Kina podczas imprez organizowanych lub współorganizowanych przez MDK,
- optymalizacji użytkowania sal należących do kina,
- planowanie i realizacja wysyłki filmów,
- współpraca z zakładami pracy, przedszkolami, szkołami i organizacjami społecznymi w zakresie podejmowania wspólnych działań na rzecz zwiększania liczby seansów i oferty,
- sporządzanie sprawozdania z działalności kina za rok zgodnie z przyjętym kalendarzem MDK,
- zgłaszanie wniosków programowych w celu zwiększenia skuteczności i rentowności działania kina,
- dbanie o wizerunek MDK, działających sekcji, kina, pracowników i klubów działających przy MDK,
- udział w realizacji wydarzeń, imprez realizowanych przez MDK.
§ 18.
Do zakresu specjalisty ds. administracyjnych należy:
- prowadzenie rejestrów zamówień publicznych i rejestru faktur,
- prowadzenie harmonogramów miesięcznych na podstawie indywidualnych harmonogramów przekazywanych przez pracowników,
- sporządzanie list obecności dla pracowników na dany miesiąc,
- przygotowywanie dokumentów zamówień publicznych, zaproszeń do składania ofert do 30.000 euro i przetargów
- prowadzenie rejestru majątku trwałego i inwentaryzacji,
- wprowadzenie i koordynacja dziennika elektronicznego,
- weryfikacja i prowadzenie ewidencji płatności w poszczególnych sekcjach,
- tworzenie miesięcznych raportów przychodów i kosztów,
- przygotowywanie dokumentów i ubieganie się o dofinansowania i dotacje zewnętrzne MDK.
§ 19.
Do zakresu stanowiska ds. Promocji należy:
- planowanie i wdrażanie strategii komunikacji,
- przygotowywanie rocznej strategii marketingowej,
- koordynowanie działalności promocyjno-reklamowej MDKu,
- pozyskiwanie i prowadzenie patronatów medialnych – negocjacje, tworzenie umów, koordynowanie procesu realizacji umowy,
- analizowanie i tworzenie raportów z przeprowadzonych kampanii,
- współpraca z mediami,
- redagowanie i tworzenie publikacji,
- koordynacja przygotowywania materiałów graficznych,
- współpraca z koordynatorami poszczególnych wydarzeń w MDKu.
§ 20.
Do zakresu specjalisty ds. pozyskiwania środków zewnętrznych:
- pozyskiwanie środków z funduszy zewnętrznych na projekty artystyczne i ogólnorozwojowe,
- przygotowywanie i opracowywanie pełnej dokumentacji aplikacyjnej związanej
z pozyskiwaniem funduszy zewnętrznych w ramach konkursów Ministra Kultury, POKL, Mechanizmu Norweskiego i EOG, POIiŚ i innych; - współpraca z osobami odpowiedzialnymi za realizację projektu przy opracowywaniu dokumentacji aplikacyjnej;
- prowadzenie kontaktów z instytucjami odpowiedzialnymi za przydział środków;
- współpraca z przedsiębiorcami w realizacji projektów artystycznych i promujących miasto;
- składanie wniosków o dofinansowanie projektów;
- współpraca z CUW w trakcie rozliczania projektów.
§ 21.
Do zakresu wieloosobowego stanowiska instruktora należy:
- upowszechnianie wiedzy o kulturze, promowanie dziedzictwa narodowego i tradycji ludowej,
- współpraca z zewnętrznymi specjalistami, artystami i organizacja warsztatów, szkoleń w ramach prowadzonych sekcji,
- prowadzenie zajęć indywidualnych i grupowych w konkretnych sekcjach,
- przygotowywanie uczestników zajęć MDK do konkursów i przeglądów, osobisty udział w tych wydarzeniach i opieka nad uczestnikami reprezentującymi MDK,
- przygotowywanie miesięcznych planów pracy z 30-dniowym wyprzedzeniem,
- dostarczanie materiałów i wytycznych dla osób zajmujących się promocją w MDK,
- współpraca z pozostałymi instruktorami w ramach pracy przy realizacji festiwali i projektów,
- współpraca z instytucjami oświatowymi w ramach prowadzonego programu,
- przygotowywanie propozycji festiwali i projektów przynajmniej raz na pół roku,
- współpraca i pomoc w organizacji wydarzeń instruktorom pozostałych sekcji,
- uczestnictwo w warsztatach i szkoleniach organizowanych przez MDK.
§ 22.
Do zakresu wieloosobowego stanowiska kasjer/bileter należy:
- obsługa kasy fiskalnej MDK:
- przyjmowanie wpłat,
- odprowadzanie gotówki do banku,
- wydawanie paragonów fiskalnych klientom,
- tworzenie raportów i zestawień kasowych dobowych, miesięcznych i dostarczanie do Centrum Usług Wspólnych,
- przestrzeganie procedur kasowych,
- odpowiedzialność finansowa za stan kasy,
- kontrola terminowości przeglądu kas fiskalnych,
- prowadzenie kasy biletowej poprzez sprzedaż biletów oraz wydawanie biletów klientom,
- tworzenie bazy danych e-Bilet,
- sporządzanie raportów dobowych i miesięcznych wpłat bezgotówkowych,
- praca w systemie księgowym i stała współpraca z Centrum Usług Wspólnych,
- wystawianie faktur VAT i przechowywanie kopii faktur,
- prowadzenie rejestru korekt sprzedaży i zwrotów biletów,
- przechowywanie gotówki w kasie pancernej oraz przestrzeganie procedur przechowywania i transportu gotówki do banku,
- prowadzenie ewidencji rozmieszczenia miejsc na sali kinowej z zaznaczeniem miejsc przeznaczonych na zaproszenia lub rezerwowanych,
- terminowe i dokładne wypełnianie obowiązującej dokumentacji organizacyjnej dotyczącej dystrybucji filmów (wysyłanie raportów),
- dbałość o bezpieczeństwo widzów, utrzymanie porządku wśród publiczności,
- kontrola ważności biletów przy wejściu na salę,
- współorganizacja zbiorowych seansów filmowych,
- współpraca i współdziałanie w zakresie promocji kina i organizacji imprez estradowo-artystycznych z koordynatorem pracy kina,
- dbałość o stan kina.
§ 23.
Do zakresu obowiązków sekretarki należy:
- prowadzenie sekretariatu:
- obsługa korespondencji i dokumentacji przychodzącej do firmy i wychodzącej,
- segregowanie i przekazywanie korespondencji do adresatów na terenie firmy,
- obsługa firmowej poczty elektronicznej,
- redagowanie pism i sporządzanie niezbędnych dokumentów (umów),
- drukowanie, kopiowanie, faksowanie, kompletowanie, wydawanie i archiwizowanie dokumentów,
- utrzymywanie w tajemnicy treści dokumentów i danych niejawnych,
- koordynowanie obrotu dokumentów i faktur między MDK i CUW,
- wprowadzanie faktur i danych do systemu CUW,
- prowadzenie rejestrów: zarządzeń i delegacji,
- prowadzenie list obecności i spóźnień pracowników,
- obsługa w zakresie reprezentowania i kontaktów MDK z innymi podmiotami:
- przyjmowanie interesantów (z zewnątrz i z wewnątrz firmy),
- odbieranie telefonów, przyjmowanie i łączenie rozmów,
- organizacja zebrań, konferencji oraz spotkań służbowych przełożonego,
- serwowanie poczęstunku dla gości firmy, organizacja cateringu.
- wsparcie przełożonego:
- prowadzenie kalendarza elektronicznego spotkań i zadań przełożonego,
- aktualizowanie informacji i danych na dysku w chmurze,
- sporządzanie raportów i protokołów na potrzeby przełożonego.
- pozostałe zadania związane z prowadzeniem biura:
- zaopatrywanie biura w materiały biurowe,
- zaopatrywanie biura w artykuły spożywcze (kawa, herbata, woda mineralna),
- dbałość o porządek w biurze i gabinecie przełożonego.
§ 24.
Do zakresu pracy kinooperatora kina należy:
- przygotowanie techniczne do projekcji filmu,
- przygotowanie techniczne do projekcji reklam,
- obsługa projektora kinowego w trakcie projekcji,
- współpraca z kasjerami i bileterami kina,
- pomoc w planowaniu repertuaru kina,
- współpraca z agencjami reklamowymi,
- pomoc w realizacji zamówień i planowaniu wysyłek filmów.
§ 25.
Do zakresu wieloosobowego stanowiska pracownika gospodarczego należy:
- utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach MDK i lokali wynajmowanych przez MDK:
- zamiatanie, mycie i dezynfekcja podłóg,
- odkurzanie i pranie wykładzin, tapicerki krzeseł i foteli,
- wycieranie kurzu w meblach i na meblach, na parapetach telefonicznych, urządzeniach elektrycznych i sprzęcie komputerowym,
- usuwanie zabrudzeń z przeszkleń w meblach, gablotach, drzwiach, lamp,
- mycie, czyszczenie i odkażanie umywalek, brodzików, armatury i urządzeń sanitarnych w toaletach i łazienkach,
- mycie dozowników do mydła i ręczników oraz luster,
- mycie balustrady schodów, ścian pokrytych glazurą, drzwi i ościeżnic oraz okien,
- mycie urządzeń kuchennych i dystrybutora do wody,
- stałe doglądanie i uzupełnianie braków środków sanitarno-higienicznych w toaletach, łazienkach i kuchni,
- opróżnianie koszy na śmieci w trakcie sprzątania pomieszczeń do wskazanych zbiorczych pojemników,
- utrzymanie w czystości naczyń i obrusów,
- sprzątanie pomieszczeń dodatkowych w czasie pełnienia zastępstwa na czas nieobecności w pracy innego pracownika gospodarczego,
- zgłaszanie zapotrzebowania na narzędzia i środki czystości oraz środki higieniczne,
- dbanie o czystość po zaplanowanych imprezach MDK
§ 26.
Do zakresu pracy kierowcy należy:
- dostarczanie i odbiór sprzętu MDK na konkretne wydarzenia,
- pomoc w dystrybucji materiałów promocyjnych kina,
- pomoc w realizacji i dostarczaniu materiałów pracownikom MDK.
Rozdział VII.
ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI
§ 27.
- Do podpisu dyrektora zastrzega się̨:
- dokumenty kierowane do Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka,
- pisma i inne dokumenty, które każdorazowo zastrzegł do swojego podpisu,
- parafowanie projektów pism zastrzeżonych do podpisu Burmistrza Miasta Ostrów Mazowiecka,
- pełnomocnictwa i upoważnienia,
- dokumenty związane z wykonywaniem funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników,
- umowy i porozumienia,
- protokoły kontroli przeprowadzonych w MDK przez uprawnione organy oraz odpowiedzi na zalecenia pokontrolne,
- faktury, rachunki i umowy, które obciążają finansowo MDK,
- odpowiedzi na skargi dotyczące działalności pracowników MDK, zalecenia pokontrolne.
- Dokumenty finansowe i osobowe przechowywane są w CUW, który podpisuje, zatwierdza dokumenty i pisma dotyczące zakresu powierzonych mu zadań i kompetencji oraz kontrasygnuje umowy oraz inne dokumenty, które mogą̨ powodować powstanie zobowiązań finansowych.
§ 28.
- Pracownicy przygotowują̨ pisma o charakterze przygotowawczym, techniczno- kancelaryjnym.
- Dokumenty przedkładane dyrektorowi do podpisu powinny być uprzednio zaparafowane przez:
- pracownika, który opracował dokument,
- radcę̨ prawnego - w przypadku projektów dokumentów wymagających opinii prawnej.
- Obieg, rejestracja, znakowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się̨ na zasadach określonych w instrukcji wewnętrznej.
- Pisma wychodzące z MDK sygnowane są̨ skrótem - MDK.
§ 29.
W granicach indywidualnego upoważnienia Dyrektora, dokumenty oraz pisma mogą podpisywać pracownicy Miejskiego Domu Kultury.
§ 30.
Korespondencja przychodząca i wychodząca jest rejestrowana w Dzienniku Korespondencyjnym.
Rozdział VIII.
ZASADY PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW
§ 31.
- Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks Postępowania Administracyjnego ( t.j Dz. U. z 2017, poz. 1257) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków z dnia 8 stycznia 2002 r. (Dz.U. 2002 Nr 5 poz. 46) instrukcja wewnętrzna oraz przepisy szczególne.
- Sprawy wniesione przez obywateli są̨ ewidencjonowane w dzienniku korespondencyjnym prowadzonym przez MDK.
- Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie spraw indywidualnych ponoszą̨ pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami czynności.
- Pracownicy obsługujący petenta są̨ zobowiązani do:
- udzielenia informacji niezbędnych do załatwienia danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów prawnych,
- rozstrzygnięcia sprawy niezwłocznie lub określenia terminu załatwienia sprawy,
- informowania zainteresowanych o stopniu możliwości załatwienia sprawy,
- powiadomienia o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności.
§ 32.
- Skargi i wnioski obywateli przyjmuje dyrektor.
- Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków co najmniej 2 razy w tygodniu w ustalanym harmonogramie pracy Dyrektora.
- Postępowanie w sprawie skarg i wniosków normuje Kodeks postępowania administracyjnego oraz przepisy szczególne.
- Na okoliczność przyjęcia skargi lub wniosku ustnego sporządza się̨ protokół.
- W protokole zamieszcza się̨ datę̨ przyjęcia skargi lub wniosku, imię̨ i nazwisko, telefon oraz adres zgłaszającego, a także zwięzły opis treści sprawy.
- Skargi i wnioski podlegają̨ rejestracji w rejestrze prowadzonym przez pracownika sekretariatu.
Rozdział IX.
KONTROLA ZARZĄDCZA
Kontrolę zarządczą stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
§ 34.
Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności:
- zgodności działalności z przepisami prawa, statutem MDK oraz regulaminami wewnętrznymi,
- skuteczności i efektywności działania pracowników i sekcji,
- wiarygodności sprawozdań,
- ochrony zasobów (m.in. pracowników i mienia),
- przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
- efektywności i skuteczności przepływu informacji,
- przestrzegania zasad zachowania tajemnicy służbowej i ochrony danych osobowych,
- zarządzania ryzykiem.
§ 35.
Za zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej odpowiada dyrektor MDK.
§ 36.
Zasady prowadzenia kontroli zarządczej w MDK określają̨ wewnętrzne procedury i regulaminy.
§ 37.
Dyrektor, zależnie od potrzeb, może powołać komisję i zlecić jej przeprowadzenie okresowych i doraźnych kontroli w działach Miejskiego Domu Kultury określając przedmiot i zakres kontroli.
Rozdział X.
SYSTEM ZASTĘPSTW
§ 38.
- W MDK obowiązuje system zastępstw na wszystkich stanowiskach pracy.
- Wzajemne zastępstwa na stanowiskach pracy określają̨ zakresy czynności pracowników.
Rozdział XI.
ZASADY PRZEKAZYWANIA STANOWISKA PRACY W ZWIĄZKU Z ROZWIĄZANIEM STOSUNKU PRACY
§ 39.
- W przypadku rozwiązania stosunku pracy pracownik ma obowiązek protokolarnego przekazania stanowiska pracy.
- Protokół przekazania sporządzony w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach winien zawierać:
- wykaz aktów (dokumentów) stanowiska pracy,
- spis teczek ze sprawami będącymi w toku załatwiania,
- wyszczególnienie spraw będących w toku załatwiania,
- spis powierzonego mienia,
- podpis pracownika zdającego stanowisko pracy oraz pracownika przyjmującego to stanowisko.
- Kopię protokołu należy przechowywać w aktach osobowych pracownika zdającego stanowisko oraz pracownika przyjmującego to stanowisko.
Rozdział XII.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 40.
Zmiany w Regulaminie mogą̨ być dokonywane w trybie przewidzianym dla jego nadania.
Załącznik Nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego MDK
SCHEMAT ORGANIZACYJNY MIEJSKIEGO DOMU KULTURY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
Załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego MDK
WYKAZ STANOWISK I ILOŚĆ ETATÓW
Dyrektor – 1 etat
Koordynator pracy instruktorów – 1 etat
Koordynator pracy kina – 1 etat
Stanowisko ds. promocji - 1 etat
Stanowisko ds. administracyjnych - 1 etat
Specjalista ds. pozyskiwania środków zewnętrznych – 1 etat
Stanowiska instruktorów – 5 etatów
Sekretarka – 1 etat
Kinooperator – 2 etaty
Stanowiska bileter/kasjer- 2 etaty
Kierowca- 1 etat
Pracownik gospodarczy – 2 etaty
Zarządzenie nr 11/2018 Dyrektora Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej w sprawie zmian w Regulaminie Organizacyjnym Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej.
Na podstawie Ustawy o Organizowaniu i Prowadzeniu Działalności Kulturalnej z dnia 31 sierpnia 2012 r. poz. 406 (tekst jednolity Dz. U. z 2012), Art. 104 §2 Ustawy z dn. 26 czerwca 1997 r. Kodeks Pracy (Tekst jednolity z 1998 r. Nr 21 z późń. zm.) oraz na podstawie Statutu Miejskiego Domu Kultury nadanego uchwałą Nr XL /175/2013 Rady Miasta Ostrów Mazowiecka z dnia 28 lutego 2013 r. zarządzam co następuje:
§1.
Po konsultacjach z Międzyzakładową Organizacją Związkową Nr 1446 NSZZ „Solidarność” w Regulaminie Organizacyjnym Miejskiego Domu Kultury w Ostrowi Mazowieckiej wprowadzonego Zarządzeniem Nr 10/2017 r. z dnia 14 września 2017 r. wprowadza się następujące zmiany:
- Rozdział IV Struktura Organizacyjna MDK - nowy schemat organizacyjny (stanowi Załącznik nr 1) i nowy wykaz stanowisk i ilość etatów (stanowi Załącznik nr 2)
- Rozdział VI § 16 - przyjmuje brzmienie (stanowi Załącznik nr 3)
- Rozdział VI § 17 - przyjmuje brzmienie (stanowi Załącznik nr 3)
- Do rozdziału VI dodaje się nowe zakresy obowiązków stanowiące Załącznik nr 4
§2.
Wykonanie Zarządzenia powierza się Dyrektorowi Miejskiego Domu Kultury.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 11/2018
Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego MDK
SCHEMAT ORGANIZACYJNY MIEJSKIEGO DOMU KULTURY W OSTROWI MAZOWIECKIEJ
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 11/2018
Załącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego MDK
WYKAZ STANOWISK I ILOŚĆ ETATÓW
- Dyrektor – 1 etat
- Kierownik artystyczny – 1 etat
- Kierownik obiektów – 1 etat
- Kierownik ds. techniki – 1 etat
- Stanowisko ds. promocji - 1 etat
- Stanowisko ds. administracyjnych - 1 etat
- Stanowisko ds. pozyskiwania środków zewnętrznych – 1 etat
- Stanowiska instruktorów – 3 etaty
- Stanowisko ds. technicznych – 1 etat
- Kurator sztuki – 1 etat
- Przewodnicy galerii – 2 etaty
- Sekretarka – 1 etat
- Archiwista- 0,5 etatu
- Kinooperatorzy – 2 etaty
- Stanowiska bileter/kasjer - 2 etaty
- Kierowca – 1 etat
- Pracownicy gospodarczy – 3,5 etatu
Załącznik nr 3 do Zarządzenia Nr 11/2018
Załącznik nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego MDK
Rozdział VI § 16 (zakres obowiązków Koordynatora Instruktorów MDK) przyjmuje brzmienie:
Do zakresu obowiązków Kierownika artystycznego należy:
- tworzenie propozycji zajęć i programu MDK,
- tworzenie grafiku zajęć MDK,
- koordynacja harmonogramów pracy pracowników MDK i instruktorów zewnętrznych,
- dbanie o aktualizacje kalendarza MDK i programu trello,
- współpraca z KPO podczas tworzenia harmonogramu imprez,
- nadzorowanie pracy opiekunów instruktorów zewnętrznych,
- koordynacja pracy zespołów celowych MDK podczas imprez organizowanych lub współorganizowanych przez MDK,
- optymalizacji użytkowania sal należących do MDK,
- współpraca z zakładami pracy, przedszkolami, szkołami i organizacjami społecznymi w zakresie podejmowania wspólnych działań na rzecz promocji kultury i promocji oferty kulturalnej MDK,
- przygotowanie planu pracy i rocznego kalendarza w ramach planu finansowego,
- sporządzanie sprawozdania z działalności merytorycznej za rok zgodnie z przyjętym kalendarzem,
- sporządzanie sprawozdania do GUS,
- dbanie o wizerunek MDK, działających sekcji, kina, pracowników i klubów działających przy MDK.
- udział w realizacji wydarzeń, imprez realizowanych przez MDK.
Rozdział VI § 17 (zakres obowiązków Koordynatora Kina) przyjmuje brzmienie:
Do zakresu obowiązków Kierownika obiektów:
- koordynacja harmonogramów pracy, zastępstw i jakości pracy pracowników Kina Ostrovia, obiektu Jatki i MDKulturalnie,
- przygotowywanie propozycji repertuaru kina z miesięcznym wyprzedzeniem,
- koordynacja zamówień filmów,
- kontakt i współpraca z dystrybutorami filmów i reklam,
- współpraca z KPI podczas tworzenia harmonogramu imprez w zestawieniu z repertuarem,
- koordynacja i udział w planowaniu działań promocyjnych kina i ich realizacji offline i współpraca z KPI w promocji online,
- koordynacja pracy zespołów celowych Kina podczas imprez organizowanych lub współorganizowanych przez MDK,
- optymalizacji użytkowania sal należących do kina, Jatek i MDKulturalnie,
- planowanie i realizacja wysyłki filmów,
- współpraca z zakładami pracy, przedszkolami, szkołami i organizacjami społecznymi w zakresie podejmowania wspólnych działań na rzecz zwiększania liczby seansów i oferty obiektów,
- sporządzanie sprawozdania z działalności kina, Jatek, MDKulturalnie za rok zgodnie z przyjętym kalendarzem MDK,
- zgłaszanie wniosków programowych w celu zwiększenia skuteczności i rentowności działania obiektów,
- dbanie o wizerunek MDK,
- udział w realizacji wydarzeń, imprez realizowanych przez MDK.
Załącznik nr 4 do Zarządzenia Nr 11/2018 z dnia
Załącznik nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego MDK
Do rozdziału VI dodaje się nowe zakresy obowiązków:
§ 27
Do zakresu obowiązków Kierownika ds. technicznych należy:
- dbanie o sprzęt techniczny, konserwacje, przewożenie i przetrzymywanie,
- koordynacja pracy zespołu technicznego,
- tworzenie harmonogramu pracy zespołu technicznego,
- tworzenie raportów i przetrzymywanie brifów,
- współpraca z pozostałymi jednostkami w zakresie nagłośnienia i oświetlenia,
- dbanie o wizerunek MDK, działających sekcji, kina, pracowników i klubów działających przy MDK,
- optymalizacja pracy zespołu technicznego,
- współpraca z podwykonawcami technicznymi dużych wydarzeń MDK,
- nadzorowanie współpracy z managerami przy zamówieniach dotyczących riderów artystów,
- udział w realizacji wydarzeń, imprez realizowanych przez MDK.
§ 28
Do zakresu obowiązków Przewodnika galerii należy:
- Oprowadzanie wycieczek i prezentacja wystaw.
- Obsługa klientów galerii.
- Pomoc w prowadzeniu bieżącej działalnością galerii.
- Pomoc w organizacji wystaw i wydarzeń towarzyszących.
- Przygotowywanie filmów i prezentacji na temat artystów i wystaw.
- Koordynacja harmonogramu grup i wycieczek.
- Współpraca z właścicielem Galerii w celu ustalania tematyki oraz harmonogramu wystaw.
- Udział w realizacji wydarzeń, imprez realizowanych przez MDK.
§ 29
Do zakresu obowiązków Kuratora sztuki należy:
- Współpraca z właścicielem Galerii w celu ustalania tematyki oraz harmonogramu wystaw, realizacji programu i planów działalności.
- Obsługa kluczowych klientów galerii.
- Zarządzanie bieżącą działalnością Galerii, w tym zapewnienie aranżacji wystaw, organizacji i realizacji wernisaży, spotkań autorskich oraz współpraca z muzeami, galeriami i innymi instytucjami kultury oraz twórcami i wydawnictwami w zakresie organizacji wystaw i wydarzeń towarzyszących.
- Przygotowywanie filmów i prezentacji na temat artystów i wystaw.
- Koordynacja harmonogramu grup i wycieczek.
- Oprowadzanie wycieczek i prezentacja wystaw.
- Przygotowywanie materiałów promocyjnych.
- Organizowanie spotkań promocyjnych.
- Organizowanie pracy przewodników galerii.
- Udział w realizacji wydarzeń, imprez realizowanych przez MDK.
§ 30
Do zakresu stanowiska ds. technicznych należy:
- Przewożenie sprzętu i nagłaśnianie wydarzeń artystycznych.
- Praca w obiektach MDK podczas wydarzeń i seansów.
- Obsługa techniczna wydarzeń MDK.
- Obsługa rzutników i projektora kinowego.
- Pomoc w koordynacji techniki pracy obiektów.
- Pomoc w obsłudze klientów obiektów MDK.
- Pomoc pracownikom promocji MDK.
- Udział w realizacji wydarzeń, imprez realizowanych przez MDK.
§ 31
Do zakresu obowiązków archiwisty należy:
- przejmowanie dokumentacji;
- przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji;
- przeprowadzanie skontrum dokumentacji;
- porządkowanie przechowywanej dokumentacji, przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym;
- udostępnianie przechowywanej dokumentacji;
- wycofywanie dokumentacji ze stanu składnicy akt w przypadku wznowienia sprawy w komórce organizacyjnej;
- przeprowadzanie kwerend archiwalnych, czyli poszukiwanie w dokumentacji informacji na temat osób, zdarzeń, czy problemów;
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu;
- przygotowanie materiałów archiwalnych do właściwego archiwum państwowego;
- doradzanie komórkom organizacyjnym w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją.
Uzgodniono z Międzyzakładową Organizacją Związkową Nr 1446 NSZZ „Solidarność”.